tirsdag 30. juni 2009

Litt av hvert

Sommer og sol, skyer og vind ... osv.

Da har sommeren kommet på ordentlig til Trøndelag. Her er det veldig varmt og steiksol. Godt for oss tobeinte, men ikke fullt så godt for de firbeinte. Men trodde jeg hadde gjort det store. Fant et kjempeflott vann der de kunne bade. Ikke så veldig mye folk som brukte vannet, og da var det jo perfekt. Men hva er det alle sier, hvis det virker for godt til å være sant så er det sikkert det. Å jo da, det var for godt til å være sant. I går hadde vi nok en badetur der, og hva såg vi. Blodigler. Store feite blodigler. Urgh, det var den badeplassen. Hater slike kryp, er det verste jeg vet. Så nå må jeg på ny leting etter nytt vann. Men har ikke tenkt å gi meg. I fjor fant vi ett vann med slike irriterende dyr som gjør at du klør ihjel, i år ble det blodigler. Hva blir så det neste...

Over til noe helt annet. Har fått masse tilbakemeldinger ang. Chip. Han er på ferie hos Hanne og Bjarne på Torpa. Der blir han feitet opp skikkelig, og får masse trim. Har fått noen kjempeflotte bilder av gutten min. Alle er tatt av Marit Lilleeng.

Chip koser seg i vannet :) Tenk at han var skeptisk i fjor sommer
Chip løper og bare nyter sommeren


Chip nyter ferien sin hos Hanne og Bjarne




Så til slutt noen bilder av Chip og Bridie


Huff og huff, savner gutten min jeg. Men han kommer snart hjem igjen da.

Så over til litt fra hjemmlige trakter igjen. Forrige uke hadde vi en episode her. Jeg skulle fore aussiene, muttene hadde allerede fått mat. Ble litt leven borte hos muttene, og jeg snudde meg for å se hva de holdt på med. Å jo da, der hører jeg Zoe hyle og frese. Nanook har fått tak i øret hennes og det holdt han godt. Jeg satte i ett brøl, men ingen respons. Endte opp med å slenge en spade rett i hundgården, noe som gjorde at han reagerte. Men stakkar Zoe, hun var ganske godt merket etter hendelsen. Halve øret på høyresiden mangler. Men nå etter en ukes tid ser resten av øret helt greit ut. Ingen infeksjon, ingen plager og hun er fortsatt like glad i aussiene. Men muttene får være for seg selv ja.

Det var litt av det som har skjedd her i det siste.

Ingen kommentarer: